Optimalizácia e-shopu sa v zásade neodlišuje od optimalizácie akéhokoľvek iného webu. Nejaké drobné rozdiely sa samozrejme nájdu, no základom je práve to, aby ste dodržiavali všetky všeobecné zásady SEO. Dôležitý je obsah, štruktúra, kľúčové slová a správne zvolené tagy. V nasledujúcich riadkoch sa však pozrieme na off-page faktory, ktoré taktiež zásadne ovplyvňujú optimalizáciu vášho online obchodu, konkrétne na vašu aktivitu na sociálnych sieťach.
Facebook je váš najlepší kamarát
Sociálne siete, to síce nie je len Facebook, no práve on, aj dnes letí najviac. Ak teda začnete pracovať na off-page seo optimalizácii, ako prvú vec, by ste si mali založiť funpage na Facebooku. Pri jej zakladaní sa sústreďte na tieto veci:
- Názov– mal by byť rovnomenný s názvom vášho e-shopu
- Doplnenie názvu– ak je názov internetového obchodu nezrozumiteľný, teda nehovorí presne o tom, čo predávate, v názve vašej FB stránky môžete použiť aj krátky text, ktorý dovysvetlí to, čo vlastne predávate. Napríklad, obchod s názvom hakibaki.sk, na ktorom predávate detskú obuv, sa môže na Facebooku volať – „HAKIBAKI.SK – kvalitná detská obuv svetových značiek“.
- Naplnenie stránky– zo začiatku nebudete mať veľa fanúšikov. Na to, aby ste ich získali, musí vaša stránka zaujať po vizuálnej stránke. Preto si dobre vyberte svoju titulnú a profilovú fotku a stránku taktiež naplňte nejakým obsahom. Môžete zdieľať príspevky alebo vytvoriť rôzne fotoalbumy.
Ako na Facebooku osloviť ľudí?
Ľudí oslovíte len tak, že na vašej stránke budú zaujímavé veci. Určite nie je dobré každý deň zdieľať dvesto fotografií a produktov z vašej stránky. Skôr sa snažte vytvárať zaujímavý a pútavý obsah. Pokojne zdieľajte aj články či videá z iných webov. Na domovskej stránke vášho internetového obchodu by ste však mali mať určite blog a články z neho zdieľať aj na sociálnych sieťach. Veľkým plusom sú rôzne súťaže, založené na zdieľaní.